Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályok szerint forgalmazzuk. Itt találod a garanciával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat.
Mikor élhetsz a jótállási jogoddal?
A 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint hibás teljesítés esetén, ha te fogyasztónak minősülsz, akkor jogosult vagy jótállásra.
Milyen jogok illetnek meg a jótállás alapján?
A jótállás időtartama a következő:
- 10 000 Ft-tól 250 000 Ft-ig terjedő árú termékek esetén 2 év.
- 250 000 Ft felett 3 év.
Ha a termék javításra kerül, a jótállási idő meghosszabbodik a javítás idejével. A jótállás a termék átadása vagy üzembe helyezése után kezdődik.
Hogyan érvényesítheted a jótállást?
A garanciális problémával behozott termékeket továbbítjuk a beszállítóinkhoz vagy szakszervizekhez, akik a jogszabályok betartása mellett intézkednek a javításról. A garanciális átvizsgálás és javítás átfutási ideje jellemzően 2-4 hét, de ez az időtartam a szerviz döntése szerint hosszabb is lehet.
Mikor nem érvényesíthető a jótállás?
A jótállás nem érvényesíthető a következő esetekben:
- Illetéktelen szoftvertelepítések vagy a szoftverekkel kapcsolatos meghibásodások miatt.
- Fizikai sérülések, törések, beázás, tisztítási hibák miatt.
- Vírusok, kémprogramok, trójai programok vagy adatvesztés miatt.
Fontos: Ha a termék a fentiek miatt hibásodott meg, a javítási költség a jótállási időn belül is téged terhel.
Jótállási igényhez szükséges dokumentumok
A jótállás érvényesítéséhez szükséges a nyugta vagy számla másolata. Ha ezek nem állnak rendelkezésre, sajnos nem tudjuk elfogadni a jótállási igényt.
Hogyan történik a garancia érvényesítése?
A garancia a külső behatások nélküli, szoftveres és hardveres hibákra vonatkozik. A három munkanapon belüli meghibásodás esetén a terméket cserélni kötelesek vagyunk, ha rendeltetésszerű használat történt. Ha nem biztos, hogy rendeltetésszerűen használtad, akkor a szakszerviz szakvéleménye alapján döntenek a cseréről.
Fontos tudnivalók:
- Jótállási bejelentés: A meghibásodást a vásárlás után minél előbb jelezni kell az eladó felé, telefonon vagy e-mailben.
- Szakszerviz vélemény: Ha a meghibásodás nem egyértelmű, akkor szakszerviz véleménye alapján döntünk a cseréről.
- Garanciajegy: A garanciajegy és a számla bemutatása szükséges a jótállási igény érvényesítéséhez.
Mi történik, ha nem érvényesíthető a garancia?
A jótállási időn belüli hibák esetén a szakszerviz döntését követően történhet a csere, de ha a garancia idő lejárta előtt nem juttatod el hozzánk a terméket, az nem lesz érvényesíthető.